Afdeling

Voor een paar jaar geleden zijn de besturen van de GroenLinks afdelingen Duiven, Westervoort en Zevenaar al bij elkaar gevoegd tot 1 bestuurlijk orgaan. Zo is GroenLinks de Liemers ontstaan. De partij bestaat nu uit 1 bestuur en 3 verschillende fracties die regelmatig overleg hebben met elkaar.

Deze samenvoeging heeft voordelen zoals het gezamelijk standpunten van landelijke onderwerpen (hiervan onderscheiden we ons van de lokale partijen) die de komende tijd toch binnen de verschillende gemeenten belegd zullen moeten worden.

De gemeenteraadsverkiezingen van 2014 zullen voor GroenLinks Duiven, Westervoort en Zevenaar (en nu voor het eerst ook de Rijnwaarden) een veelal Liemerse uitstraling hebben. De Liemerse standpunten zijn vertaald naar lokale items en die zullen binnen de betreffende fractie opgepakt worden.

GroenLinks de Liemers 4 you.

Contact:
Heeft u vragen, wilt u opmerkingen kwijt of heeft u wat te melden, gebruik dan onderstaand e-mail adres. e-mail: deliemers@groenlinks.nl

Bestuur:
A.I. Voorzitter - Paul van Kempen

Secretaris  - vacant

A.I. Penningmeester  - Wim Brons

A.I. Campagneleider  - Ewald Weijers

A.I. Webmaster  - Ewald Weijers

Omdat GroenLinks Rijnwaarden voor het eerste meedoet in de gemeenteraadsverkiezingen, hebben ze geen fractie.
Kandidaten lijst Rijnwaarden:
Lijsttrekker -  Marco Wikkerink

Kandidaat - Rietje Dellepoort

Kandidaat - Age Kamermans

Kandidaat - Paul van Kempen

De besturen van de GroenLinks afdelingen Duiven, Westervoort, Rijnwaarden en Zevenaar zijn bij elkaar gevoegd tot 1 bestuurlijk orgaan. Zo is GroenLinks de Liemers ontstaan. De partij-afdeling heeft nu één bestuur van de leden in de gezamenlijke gemeenten en de partij heeft twee gemeenteraadsfracties (Duiven en Westervoort) die regelmatig met elkaar overleg hebben.

Vanaf de gemeenteraadsverkiezingen van 2014 is er voor GroenLinks Duiven, Westervoort en Zevenaar (en nu voor het eerst ook de Rijnwaarden) een  Liemerse uitstraling. De Liemerse standpunten zijn vertaald naar lokale items en die worden binnen de betreffende fractie opgepakt.

GroenLinks de Liemers 4 you.

Contact:
Heeft u vragen, wilt u opmerkingen kwijt of heeft u wat te melden, gebruik dan e-mail-adres: duiven@groenlinks.nl of westervoort@groenlinks.nl

Bestuur:
Voorzitter  -  Ciska Wobma

Secretaris  - Rietje Dellepoort

Penningmeester - Paul van Kempen

Algemeen lid - Bart Kagei

De Fractie GroenLinks Duiven:
Fractievoorzitter / Raadslid -  Marjoleine Snaas

Fractie assistent - Sybrand Feenstra

Fractie assistent - Barbara Nooijen - Roerdinkholder

De Fractie GroenLinks Westervoort: